czwartek, 3 stycznia 2013

Pene ze szpinakiem i pieczarkami


Wczoraj zrobiłem poświąteczno- noworoczny przegląd lodówki. Przejedzony mięsem postanowiłem upichcić coś szybkiego i prostego w przyrządzeniu. I tak powstał ten przepisik na którego wykonanie potrzeba niecałe pół godziny jeżeli dysponujemy rozmrożonym szpinakiem albo mokrofalą:)  

Pene ze szpinakiem i pieczarkami

Składniki: makaron pene 200 g, szpinak liściasty 100 g, pieczarki 50 g, cebula 30 g, czosnek ząbek, mleko 1 kieliszek, oliwa, sól, pieprz a dla wybrednych pomidory suszone 10 g i sos balsamiczny do dekoracji.
Wykonanie: Makaron ugotować al dente, nie hartować tylko dorzucić do sosu który przygotowujemy równocześnie, Na oliwie podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, szklimy, dorzucamy grubo posiekany czosnek. Na to wszystko dajemy szpinak i zalewamy kieliszkiem mleka doprowadzamy do wrzenia soląc i pieprząc. Dokładamy makaron i delikatnie mieszamy. Na osobnej patelni podsmażamy cząstki pieczarek. Na talerze wykładamy makaron, a na wierzch posypujemy pieczarkami. Ja talerze udekorowałem pokrojonymi w słupki pomidorami suszonymi w oleju i polałem sosem balsamicznym. Tak powstało szybkie i bardzo smaczne danie. W sam raz na zimowa słotę..



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz