czwartek, 29 listopada 2012

Zupa rybna na chłodne dni


Jesień z wolna przechodzi w zimę. Jak podaje radio od jutra można się spodziewać opadów śniegu i znacznego ochłodzenia. Dlatego dziś proponuję pyszną rybną zupę podobną trochę do rosyjskiej ,,Ucha".
Składniki:
2-3 filety dowolnych rybek różnych gatunków
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek pora
kawałki papryki czerwonej, zielonej i żółtej
1 cebula
3 ziemniaki
śmietana 30%
oliwa z oliwek
do przyprawienia: liść laurowy, ziele angielskie, papryka sypka ostra i słodka, przyprawa do ryb, kostka rosołowa i natka pietruszki.
Jak zrobić zupę: Gotujemy ziemniaki pokrojone w cząstki z kostkami rosołowymi i przyprawami. Na patelni podsmażmy cebulę, papryki, pora, plasterki marchwi i pietruszki. Dusimy chwilę nie rumieniąc. Dodajemy to do wywaru. Filety rybne kroimy w niewielkie kawałki, wrzucamy do zupy i znów chwilę gotujemy. Na sam koniec wlewamy śmietanę, paprykę sypką i dajemy dużo posiekanej natki pietruszki. Nasza zupka powinna być dość gęsta. Życzę smacznego!  

4 komentarze:

  1. Hejka!Lubię, oj lubię rybną. Fajny ten Wasz Domek Cioci! Kredens- moje marzenie. Moa rybna jest jeszcze z pomidorami- duszę troszkę z papryką. I ostra papryka- proszek, pasta albo jeszcze inna.Dobrze też kupić rybny sos- świetnie robi odrobina do przyprawienia. A dzisiaj pekluję golonki dla mojego Jasia. Pozdrowienia i szczęścia z radością. Małgosia od Jasia

    OdpowiedzUsuń
  2. I zapomniałam sprawdzić przed opublikowaniem-jak zwykle! "Moja"oczywiście. Serdeczności, bo ludzie gotujący i lubiący gości są zazwyczaj bardzo mili.Jaś i Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również zupa rybna najczęściej kojarzy się z chłodnymi dniami i wiem jak potrafi ona bardzo dobrze rozgrzać oraz nasycić. Ja także bardzo lubię jadać łososia https://mowisalmon.pl/produkty/ i w szczególności właśnie kupuję go z tej firmy.

    OdpowiedzUsuń